Alla inlägg under mars 2013

Av Emma - 12 mars 2013 20:42

Ledig imorgon, för mig innebär det sovmorgon, frukost och sedan plugg. Har ett litet omprov på 3 frågor i Buddhismen på torsdag (fick reda på det idag!) och ska även försöka skriva en liten sammanfattning utav det som vi har gjort i Psykosocialt arbete under den tiden som vi har läst det. Kommer nog gå fint, hoppas jag! ;D
Kvällen har varit lite varierad, det är mycket som har ställt till det för mig, men försöker trots det att le och göra så gott ifrån mig som möjligt. Det är svårt, men det får gå.
Nu hade jag tänkt att ta en liten springtur i kylan, efter det en varm kopp te och F.R.I.E.N.D.S, vet inte hur många gånger jag har sett hela den serien, men jag tröttnar aldrig! :D

Ha en fin kväll allihopa, och hoppas att ni har det bra.

 

Av Emma - 7 mars 2013 17:57

Det finns mycket jag längtar efter just nu, som studenten, balen, min födelsedag, körkort, utbildning osv... Men det finns en sak jag längtar till ännu mer, och det är oktober. Det är den månaden som det slutar ramla in räkningar från något som jag inte ens från start är skyldig att betala, som någon annan använt på min bekostnad och mående. Det är först då jag bit för bit kan börja må bra igen. Vilket det har varit svårt att göra det senaste. 

Minst en gång varje månad ramlar det in räkningar från ComHem till mig, där är det fakturor på hundratals kronor som jag med hjälp utav min familj måste betala in framtills oktober. Alltså, minst en gång varje månad blir jag påmind om hur naiv jag var, och hur otroligt hårt jag blev bedragen m.m Jag tänker inte gå in på detalj om vem, hur, vart eller liknande, inte än i alla fall... Men det jag kan skriva är att skriv aldrig någonsin på ett kontrakt som en annan person lovar att betala räkningarna för. För alla håller inte det löftet, och vissa kan sjunka så lågt att den gömmer undan så som fakturor, påminnelser och brev från inkasso. Jag var så dum att jag skrev på ett kontrakt för ComHem och valde att lita på personen, detta resulterade i att jag nu i januari hamnade hos Kronofogden. Grundavgiften+ 2 fakturor var inte inbetalda, detta log på mer än 2000 kr. Min familj hjälpte mig ur det innan jag hann få en anmärkning. Och hjälper mig fortfarande.
Jag hade inte ens fått se skymten av varken räkningar, påminnelser eller brev från inkasso. Detta hade blivit undangömt.

Det har varit jävligt jobbigt det senaste, och det är knappt så att jag kan lägga fokus på rätt saker. Men jag gör mitt bästa, för jag vill lyckas även fast det är svårt.
Men tanken att jag sitter i detta och inte kommer kunna komma ur det förrän i oktober, tär på mig. Jag har en familj värd guld som hjälper mig igenom detta, men ändå mår jag inte gott. 
Det är mycket som ligger framför mig, och mycket som jag kommer få slita hårt för. Men det jag ser framemot är när jag inte behöver betala räkningarna, det enda jag är skyldig att betala är pengar till mina föräldrar. Men det är skillnad.


Jag tänker inte sluta kämpa, men efter studenten så tänker jag begära i alla fall minst en vilodag!

Av Emma - 3 mars 2013 19:12

Jag har ett stabilt hem, familj, vänner, pojkvän och en gosig katt. Jag ska snart ta studenten och framtiden väntar på mig. Visst låter det underbart? Det är just det de är. Men att känna sig så otroligt dum och blåögd som jag var och orsakade att jag blev utsatt för bedrägeri och hamnade hos Kronofogden, och då hjälplös fick vända mig helt och hållet till mina föräldrar som fick hjälpa mig ur det och nu bli skyldig pengar när jag knappt har råd själv, och att samtidigt vara medveten om att det var min egen dumhet och för och inte tala om vuxna som inte kan göra rätt för sig som satte mig i det, får mig att känna mig ostabil och min framtid med. Men jag får inte ramla ner, jag får inte misslyckas. Jag vill inte det, inte nu när målet är så nära.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag heter Emma, är 18 år och går 3e året på barn och fritidsprogrammet. Denna bloggen kommer handla mycket om mina åsikter och tankar, samt allt knasigt som händer i mitt liv. Är det något ni vill veta så är det bara fritt fram och fråga! :)

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards